Cordobés

Permalink Kategori: Hästar/Ridning
Nu har jag packat klart inför åland så nu sitter jag åter igen här vid datorn haha :) Iallafall, dagens pass på Corre.. Måste säga att det var det bästa pass jag haft på honom, men jag känner fortfarande att det inte riktigt är min typ av häst.. Passar liksom inte ihop med honom, man ,måste vara lugn och sansad och det är ju precis jag, eller? Haha nää, men jag tänkte lista de 5 bra sakerna med passet och de 5 dåliga så man slipper skriva en jäkla roman. Kanske borde säga att vi jobbade med skrittpiruetter och sluta också!
 
De 5 bra:
1. Vågade använda skänklarna för första gången haha! Han är jättkänslig så i vanliga fall har han bara flygit iväg när jag ens tänkt tanken att driva på men idag kunde jag jobba med skänklarna vilket resulterade att jag kunde driva på och bromsa upp honom när jag kände/ville/behövde. Inte för att jag använde det haha (illa!) men kändes bra att veta xD
2. Kände för första gången på 4 pass att halleluja jag gör en sluta haha :P
3. Han sökte sig neråt-ish några gånger. Framsteg från att inte ens ha känt hans mun på ett helt pass!
4. Förstod mig på honom lite mer. Kunde rida mer. Det var kul faktiskt att känna! :)
5. Jag var nära att göra piruetter :D
 
De 5 dåliga:
1. Jag är fortfarande spänd i slutan. Skritten var jättemycket bättre än sist men traven.. Herregud!
2. No offence men den där hästen har jättekonstig galopp. Liten och ettrig och svår att jobba haha.. Men jag kanske förstår mig på den nästa gång jag rider honom? :D
3. Forfarande moments där jag inte har någon kontakt med hans mun.. Väldigt enerverande!
4. Jag är fortfarande feg när det gäller ridning på Corre. Det här med att han är jättekänslig är läskigt haha
5. Känner inte direkt att "kemin" mellan oss funkar vilket är lite tråkigt.. :p
 
Jag hatar förövrigt att säga att jag "jobbar hästen".. låter så jäääääkla töntigt och besserwissrigt! 
Förövrigt två så det blev en jäkla roman det här haha. Men en bild på Corre får avsluta, och förövrigt tre så är det inte jag som rider! Snodde bilden från hemsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0