gårdagens ridning

Permalink Kategori: Hästar/Ridning
det. gick. så. braa! Åh var så lycklig efter haha.

Jag red Azar, och hon som red innan hade redan ridit ihop honom så för mig var det bara att jobba på min sits och jobba för att bibehålla "ihopridningen". Jag kunde exprimentera lite och ååh de var så roligt. Är så himla taggad på att rida Breezer imorgon så jag kan se ifall mina upptäckter från igår gör någon skillnad i min ridning på henne :D
Saker jag noterade att jag måste öva på:
- Luta mig bakåt & trampa ner hälen. Sitter som en köttbulle ibland??
- Slappna av i armarna. Har lätt för att fastna och bli "stark". Kändes dock som att jag gjorde framsteg med det igår (:
- Rida yttersida. Var superduktig på det förut? Vad hände, använder knappt ytterskänkeln :(
Sen finns det självklart småsaker som att inte tränga med tyglarna och sen vill jag jobba med min sits vid galoppfattningar för den är värdelös men det får vara nästa steg.
riktigt vacker bild på azar som får honom att se jätteliten ut. Svär han är enorm, tror han är en av ridskolans största hästar xD
 

Kommentarer
Postat av: Erikafika

fett gullig! :3

2014-03-26 | 20:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0