tres horses

Permalink Kategori: Hästar/Ridning
hej på er!
Kom hem vid kvart i åtta efter en jättemysig eftermiddag/kväll i stallet. Först red jag min älskade Scherzo, avskyr att jag tycker så mycket om en ridskolehäst haha. Gick bra, han är stencool med alla ringklockor, bommar, rygga hit och dit osv (vi red WE.) Så det gick bra men jag hoppas ändå att jag får honom nästa gång så jag får träna lite dressyr. Är sugen på att driva på honom och jobba ställning samt att rida skolorna, se om businesslektionerna gav mig något. Känner att jag utvecklats sjukt senaste tiden, älskar det!
 
foto: Jenny Lundgren, kolla in hennes blogg! :D
 
Efter det red jag iallfall Cross på uteritt. Lisa & Erica hade skrämt upp mig innan att han bockar och sparkar ganska mycket & stort, så var sjukt spänd första galoppen, kände inte för att ramla av i leran och inte heller från en liten ponny. Men det gick bra, han gjorde sina "seriebocksprång" 2 gånger, blev lite förvånad över min egen balans där så det var positivt haha. Satt iaf kvar och kunde nästan njuta! (Har skitsvårt att njuta på uteritter :( är alltid rädd att även om min egen häst chillar på så kommer någon annans häst ha ihjäl mig.)(vet inte varför jag har blivit så feg på senaste tiden haha. Håller på att bli dressyrmänniska ;) )
fotad av my mate carro, hon fotar sjukt bra kolla hennes blog här, häär, eller varför inte här?
 
Sedan skrittade jag Snowstorm några varv då han vart sjuk tror jag, så antar att han skulle röra på sig för att hålla magen igång? Fick iaf skritta barbacka och det var supermysigt att sitta där och filosofera!
 
Snowie orkar jag inte fixa bild till men han är vit & söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0