Anorexia

Permalink Kategori: Vardag
Tror inte ni har missat att modellagenturer nuförtiden hittar sina modeller utanför anorexicenter där dom hjälper folk ur sin anoerxia? Stod i tidningen häromdagen.
Iallfall så tycker jag det är sjukt, senaste dagarna har jag snubblat in på jättemånga olika bloggar med kategorin "anoerxia" som handlar hur de kämpar sig ur sin anorexia. Jag läste även någonstans att det är en kvinna som anmäler olika thininspiration & pro anabloggar därför att bilderna som är upplagda där som inspiration är på tjejer med anorexia. För er som inte vet vad Pro Ana är så är det inspiration för att bli så smal som man är när man har anorexia. Jag trodde inte på detta och bestämde mig för att googla på "pro ana blogg". Bloggarna jag fick fram, ärligt dom skrämmer mig. Hur i hela helvete kan man ha som mål att frivillligt vilja se ut som en sjukdom? Det är inte fint!!! Jag hatar när folk klagar på samhället men det här har ingen annan orsak. Det är samhället som säger åt oss hur vi ska se ut och samhället säger "var smal". Men så vanligt som anorexia har blivit på senaste tiden är absurt och jag tycker att det modellagenturer som söker modeller vid anorexiacenter ska tänka igenom vad dom gör. Anorexia är en sjukdom och bör inte uppmuntras. Spyr helt ärligt på dom där jävla agenturerna och jag sänder styrkekramar till alla som kämpar med anorexia. Be strong! Och till er andra som anser er tjocka eller onöjda med era kroppar, tänk er för. Ät och lev sunt. Tänk på att ingen av dem med anoerxi har hamnat där frivilligt utan de började antagligen som er, helt vanliga människor som bara skulle gå ner det där kilot för att de trodde att det var det som skulle behövas för att självförtroendet skulle höjas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0