Träning

Permalink Kategori: Träning
Hej på er!
Idag var jag & Erika och gymmade, gick väl ganska bra, ett av de bättre passen på länge. Men jag har sånt jäkla problem med att veta vad jag ska träna? Sedan blir jag typ feg om jag inte känner på det ställe som står på maskinerna för då känns det som att jag kommer gå sönder efter alla som sagt att "tränar du fel får du men för livet". Skulle verkligen behöva en PT, någon som känner sig manad? ;)
 
Men jag tänkte berätta om mina favoritmagövningar aka de enda jag kör hehe.
 
1. Situps med vikt man håller vid bröstet (vikt är sjukt bra för mig för då kan man inte hjälpa till att "dra sig upp" med armarna som jag annars fuskar med). Vill man ha ännu tyngre, ha benen 90 grader upp i luften, man ser störd ut men iallafall jag tycker det blir tyngre.
2. "Shake-situps". Vet inte vad dessa heter men du går upp där det är som jobbigast i situpsen, så vrider du dig snabbt höger-vänster-höger-vänster osv. Sjukt jobbigt efter att man gjort ett tiotal, speciellt om man håller i en vikt.
3. Plankan. Gamla hederliga plankan. Jag kör 1 minut (ibland flera gånger), men man får ju sätta en tid som passar en själv.
 
Jag körde i onsdag situps med 5kg vikt 20x4 & 2 minuter plankan plus lite random utspridda magövningar och fick tränignsvärk haha, jag är inte jättestark i magen men man måste ju börja någonstans, ellerhur? ;)
 
Walrus Workout
everybody observera att jag inte är pro på träning utan utgår från egna erfarenheter och om jag har fel någonstans i något av inlägg jag publicerat/kommer att publicera så får ni gärna säga till! :D

Kommentarer
Postat av: Caroline

Sv: hihi jaaa, och speciellt när man rider för Vivi! :D

Svar: OMG RED DU FÖR VIVI?! Nu blev jag jääätteeeavundsjuk haha, jag vill också rida honom för henne!!
ssiren.blogg.se

2013-04-13 | 23:20:44
URL: http://carolinefvs.blogg.se
Postat av: Caroline

Sv: Hihi då kan du tänka dig hur det gick! :D

2013-04-13 | 23:55:57
URL: http://carolinefvs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0