bananpannkakor

Permalink Kategori: Recept/Kost
hej på er!
blogg.se appen fungerar inte vilket är oerhört frustrerande, men jag tänkte iallafall tipsa om ett jättegott bananpannkaksrecept! :)
 
Ingredienser (blir runt 3-4 pannkakor): 
1 banan
2 ägg
2-3 msk havregryn
1 rågad tsk vaniljsocker (valfritt)
 
Gör såhär:
Mosa bananen. Mosa ordentligt för det är inte gott att få en stor bananbit sen i de färdigstekta pannkakorna. När du mosat bananen, kläck i äggen och häll i havregrynen. Hur mycket havregryn du vill ha bestämmer du själv, men det är lättare att vända pannkakorna i stekpannan sen ju mer man har. Häll i vaniljsockret ifall du vill ha det & blanda.
Stek i smör på ganska låg värme! :)
Jag åt mina med kiwi, apelsin & rinnande honung (aka frukt med pannkaka som ni ser på bilden haha) men jag tycker även att äppelmos är gott till! :)
(jag är fortfarande inte bra på att ta bilder som suktar haha, men jag lovar det är svingott! :p )
Det här är ett jättebra mellis som går snabbt att göra, har man rätt tillbehör (dvs inte typ nutella) är det även ganska nyttigt då det inte innehåller något vetemjöl eller socker (om man skippar vaniljsockret) men innehåller ägg som är jättenyttigt samt havregryn som även det är nyttigt (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0