SLUTA HA HÖGERKLICKSSKYDD !

Permalink Kategori: Vardag
Tänkte dissa en grej som verkligen driver mig till vansinne (herregud, mitt språk förändras i konstig väg. Skrev "ge igen för gammal ost" på mitt so-prov & jag har börjat säga "jag får spader".. :s)
men i alla fall, det jag tänkte dissa är högerklicksskydd, alltså det "skydd" som gör att man inte kan högerklicka & därmed kopiera saker. Men, det är baara jobbigt!

1. det hjälper inte mot dom som verkligen vill kopiera era bilder. Man kan antingen googla fram dom eller så print screenar man bara. Lättaste sättet att skydda sin bilder är att sätta copyright-stämpel på dem, inte genom någon himla högerklicksprotector
2. det suger för oss som kommer med fredliga avsikter och bara vill markera något ord och kopiera, eller när man vill markera & bara söka i google lite chillt.
 
Meeen, om ni absolut måste ha det, så får ni fan länka exakt allting! så blir det lite bättre iaf x_x för tex jag skulle just söka i google på en låt (ja jag 'är lat) så det stod *påhittad låt - fiskligan* & så markerade jag det, skulle högerklicka & trycka sök i google. men det gick ju inte. FUCKING HÖGERKLICKSGREEJ, jag blir så frustrerad jag vill bara kasta min minräknare på en krukväxt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0