En bra blogg för mig, del 1

Permalink Kategori: Vardag
Det här är vad jag uppskattar när jag läser inlägg & bloggar:

- Den behöver INTE uppdatera 5-8 gånger per dag. 3 inlägg/dag räcker finfint

- Använder inte bara random bilder till sina inlägg. Typ om dom har skrivit om sina frukostmackor och lägger sedan upp en bild på sin bästa kompis storebror hoppar.. liksom, va haha?

- Använder ovisade bilder som helst inte är mer än 2/3 månader gamla. Hatar att alltid behöva läsa om "jag för 2 år sedan".... Visst ibland men inte alltid :b

- Skriver på ett vettigt sätt, alltså med bra svenska, bra innehåll, inte massa förkortningar osv.

- Den svåra punkten : uppdatera intressant! Detta är jäättesvårt, och ibland har man inte inspiration alls. Men att varje dag läsa om din dag blir extremt ointressant! Man kan ju i sånna fall berätta mer ingående om EN händelse istället för att kort berätta om allt.

Andra saker man ska tänka på är att skriva på ett snällt sätt och att inte pressa fram inlägg, det blir sällan bra! :)

Del 2 kommer någon annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0